Retkahduskehä-koulutus Teamsissä

Retkahduskehä-mallia käytetään päihdekuntoutusryhmissä päihdehalujen itsearviointiin. Oleellinen osa päihdetyötä on saada estettyä päihteidenkäytön uudelleen aloittaminen. Tilaisuudessa esitellään mallin käyttöä ja hyötyjä.

Milloin: tiistaina 15.11.2022 klo 14.00-16.00
Missä: etätilaisuus, Teams-sovellus

Retkahduskehä-mallia käytetään menestyksekkäästi Helsingin, Vantaan ja Tampereen päihdekuntoutuksissa sekä Sininauhan pilottiryhmissä. Retkahduskehä-malli on kehitetty vuonna 2012.

Mallin kehittäjällä kokemuskouluttaja Merja Janssonilla on itsellään kokemus päihdeongelmasta toipumisesta. Hänellä on myös päihdetyön ammatillinen koulutus. Merja Jansson on pitkään ollut kehittämässä erilaisia päihdehoidon ohjelmia.

Perehdymme iltapäivän aikana mallin perusajatuksiin ja käyttöön Merja Janssonin johdolla.  Sininauhaliiton Tuomo Salovuori johdattelee keskustelemaan, miten hengellisyys voi liittyä retkahduksen estoon ja olla osa Retkahduskehä-mallia.

Malli on alun perin kehitetty ryhmätyöhön, mutta se sopii myös itseapuvälineeksi perehdytyksen jälkeen. Retkahduskehä löytyy myös korvaushoidon KOHO-applikaatiosta.

Kohderyhmä: Koulutus sopii kaikille, jotka työskentelevät päihdeongelmaisten kanssa. Esimerkiksi järjestöjen ja seurakuntien työntekijöille ja vapaaehtoisille.

Kouluttajat: kokemuskouluttaja Merja Jansson ja hengellisen työn kehittäjä Tuomo Salovuori, Sininauhaliitto

Kuvassa Merjan kasvot, vaaleahiuksinen nainen
Kouluttaja Merja Jansson

Ilmoittautuminen on päättynyt.
Teams-kokouslinkki lähetetään ilmoittautuneille 15.11. aamulla. Teams-linkkiä voi tiedustella Tuomo Salovuorelta.

Lisätietoja: Tuomo Salovuori tuomo.salovuori@sininauha.fi, puh. 040-5818244

Järjestäjä: Sininauhaliiton hengellinen työ