Tuloksellinen Löytävä vanhustyö – Aikaa, päätä ja sydäntä

Löytävä vanhustyö on suunnattu haasteellisessa elämäntilanteessa oleville, riittämättömien tai kokonaan palvelujen ulkopuolella oleville yli 60-vuotiaille. Minkälaista on löytävä vanhustyö, joka toimii - tule kuulemaan tähän webinaariin!

Kaikilla ei ole taitoa tai edes halua vanheta, saati vanheta onnellisesti. Vanheneminen voi olla kurjaa, kivuliasta ja yksinäistä. Monelle ikääntyneelle yksin olemisesta tulee tottumus, ja keinot löytää uusia ihmissuhteita tai harrastuksia käyvät vähiin. Valitettavasti joidenkin ikääntyneiden ainoat kaverit ovat alkoholi ja lääkkeet.

Aika: ke 10.11.2021, klo 12.00 – 15.30
Miten: webinaari, Microsoft Teams -alustalla
Ilmoittautuminen: 5.11.2021 mennessä tämän linkin kautta.
Kenelle: Kuntien ammattilaiset, päättäjät, viranomaiset sekä muut aiheesta kiinnostuneet

Löytävä vanhustyö tavoittaa, ohjaa ja tukee ikääntyneitä tarvitsemiensa toimintojen ja palveluiden piiriin. Löytävä työ on tavoitteellista ja ammatillista. Fingerroosin Säätiön Löytävän vanhustyön koordinaattorin Saija Rahusen mielestä erään asiakkaan sanoma kiteyttää koko etsivän vanhustyön: ”Paljosta olisin jäänyt, ellen ovea olisi avannut. Webinaari ”Tuloksellinen Löytävä vanhustyö – Aikaa päätä ja sydäntä” avaa nimensä mukaisesti sitä, miten yksin jääneet vanhukset löydetään ja saadaan palveluiden pariin tuloksekkaasti, asiakasta kunnioittaen.

12.00 Säätiön tervehdys, toimitusjohtaja Miika Neulaniemi, Fingerroosin säätiö

12.20 Löytävän vanhustyön tulokset ja tulevaisuus Varsinais-Suomessa, vanhustyön asiantuntija Päivi Maisila ja vanhustyön asiantuntija Heidi Raussi sekä vapaaehtoistyön koordinaattori Annika Sabell, Fingerroosin säätiö

13.15 Kuntakumppanina järjestötyössä, sosiaali- ja terveysjohtaja Johanna Ahokas, Laitilan kaupunki

13.25 Pilke®-työ – vaikuttava vertaistuki arjen voimavarana, projektipäällikkö Katariina Hänninen ja projektityöntekijä Anna-Leena Nikula, Pilkettä elämään -projekti, Sininauhaliitto ry

14.35 Tuloksekasta etsivää ja löytävää vanhustyötä tehdään verkostoissa, erityisasiantuntija Päivi Tiittula, Valli ry – Vanhus- ja lähimmäispalvelun liitto ry

15.10 Keskustelua, kysymyksiä ja tilaisuuden päätös

Seminaari on maksuton. Tervetuloa mukaan!