Kuvituskuva: kivistä tehty köynnös, sydämenmuotoine kivi keskellä

Vapaaehtoisen peruskurssi - työkalu toiminnan järjestäjille

Vapaaehtoistoiminnan peruskurssi Länsi-Uudenmaan toimijoille

Aika: 15.4. kello 13.00-15.30 ja 16.4.2023 kello 13.00-15.30
Paikka: Teams
Kenelle:
– Sininauhaliiton Länsi-Uudenmaan hyvinvointialueen jäsenjärjestöt
– Länsi-Uudenmaan hyvinvointialueen ruoka-aputoimijat

Miten vahvistaa vapaaehtoistoiminnan edellytyksiä ja vapaaehtoisten sitoutumista? Mitä keskeisiä käsitteitä ja käytäntöjä vapaaehtoistoimintaan liittyy? Miten turvallista ilmapiiriä rakennetaan? Mitä hyötyä on motivaatiotekijöiden tunnistamisessa?

Koulutus sopii sekä vapaaehtoisille että vapaaehtoistoiminnasta vastaaville henkilöille. Vapaaehtoistoiminnasta vastaava voi hyödyntää koulutusmateriaalia uusien vapaaehtoisten rekrytoinnissa tai osana vapaaehtoisten sitouttamista ja virkistymistä. Myös vapaaehtoistoiminnan aloittamista suunnittelevat ovat tervetulleita!

Koulutuksessa käydään läpi Vapaaehtoisen peruskurssin sisällöt kokemuksellisesti ja hyödyntäen erilaisia vuorovaikutuksellisia harjoituksia ja ryhmäkeskusteluja.

Maksimiosallistujamäärä on 15. Kurssikokonaisuuteen osallistujat saavat osallistumistodistuksen sekä käyttöönsä Vapaaehtoisen peruskurssi – koulutusmateriaalin.

Kouluttajina toimivat Heidi Eriksson Sininauhaliitosta, Susanna Monni sekä Jyrki Myllärniemi Edistiasta ja STM:n ruoka-avun avustushankkeesta.

Ilmoittautuminen koulutukseen 2.4 mennessä sekä lisätietoja: Jyrki Myllärniemi, jyrki.myllarniemi@edistia.fi, 044 7273423

Koulutus toteutetaan Sininauhaliiton, Edistian ja STM:n ruoka-avun avustushankkeen yhteistyönä.