Viljaa auringossa

Vapaaehtoistoiminnan verkkotapaaminen: Työkaluja vapaaehtoisten hyvinvointiin jäsenjärjestöille

Koordinoitko työssäsi vapaaehtoistoimintaa? Haluatko kuulla, miten voit tukea vapaaehtoisten hyvinvointia? Tule kuulolle!

Tule mukaan työpajaan, jossa tarjoamme työkaluja vapaaehtoisten hyvinvoinnin vahvistamiseen. Työpaja on suunnattu Sininauhaliiton jäsenjärjestöjen vapaaehtoistyön toimijoille.

Aika: ke 21.9.2022 klo 13-15
Paikka: Teams-sovellus
Ilmoittautuminen ma 19.9 klo 8.00 mennessä tästä

Työpajassa saat vastauksia seuraaviin kysymyksiin: Miten selvitä haastavista tilanteista vapaaehtoisten kanssa? Miten ottaa vaikeita asioita puheeksi?

Yhdessä käymme läpi haastavia tilanteita, joihin osallistujat ovat vapaaehtoisten kanssa törmänneet. Lisäksi käsittelemme vapaaehtoisten kokemaa stressiä ja kuormitusta.

Työpaja koostuu teoriapohjaisesta alustuksesta, pienryhmissä työskentelystä sekä työpajatyöskentelyn koonnista.

Työpajan järjestävät yhdessä Sininauhaliitto ja Kansalaisareena. Taustamateriaalina hyödynnetään Kansalaisareena ry:n toteuttaman vapaaehtoistyön hyvinvointiprojektin materiaalia vuosilta 2021–2022.

Vapaaehtoistyön hyvinvointiprojektin tuloksena syntyi muun muassa kaikille avoin digitaalinen Vapaaehtoisten hyvinvointiopas. Työpajassa esittelemme projektin aikana kootun vapaaehtoisten hyvinvointikyselyn tuloksia, nostamme esiin ongelmia ja huolenaiheita sekä tarjoamme eväitä niiden ratkaisuihin. Lopuksi perehdymme vapaaehtoisten hyvinvoinnin seurantalomakkeisiin ja muihin hyvinvointia tukeviin työkaluihin.

Lämpimästi tervetuloa!

Heidi Eriksson (Sininauhaliitto) ja Satu Puolitaival (Vapaaehtoistyö.fi, Kansalaisareena)

Lisätietoja:

Heidi Eriksson, hyvinvointi- ja vapaaehtoistyön suunnittelija
heidi.eriksson@sininauha.fi