Jenni Räikkä oppi työelämätaitoja Sininauhaliitossa

Paikka auki -rahoitus tuottaa tuloksia

Jenni Räikkä vieraili Sininauhalliton toimistolla Kalevalan päivänä ja muisteli vuosia 2016-17, jolloin hän opetteli työelämätaitoja Paikka auki -rahoituksen turvin.

– Työkaverit olivat mukavia ja opin tekemään töitä. Webropol ja erilaiset kyselyt tulivat tutuiksi.

Sininauhaliiton jälkeen Jenni pääsi opiskelemaan Helsinki Business Collegeen ja valmistui noin vuosi sitten datanomiksi. Tällä hetkellä hän työskentelee IT-tukihenkilönä SwanIT:ssä ja kertoo olevansa oikella alalla.

– 3-vuotiaasta asti olen pelannut tietokonepelejä, joten ammatinvalinta on ollut selkäytimessä jo pitkään. Aiemmin hankittu kokin tutkinto ei ollut ”se oikea”.

– Sininauhaliitosta sain hyvät eväät työelämään ja seuraavalle Paikka auki -nuorelle toivonkin avointa asennetta ja kiinnostusta erilaisiin tehtäviin.

STEA:n Paikka auki II -avustusohjelman tavoitteena on tarjota mahdollisimman monelle vaikeasti työllistyvälle henkilölle määräaikainen työsuhde sosiaali- ja terveysalan järjestössä sekä edistää heidän työelämävalmiuksia sekä jatkotyöllistymismahdollisuuksia. Ohjelmassa on kaksi kohderyhmää: työelämän ulkopuolella olevat alle 30-vuotiaat nuoret aikuiset sekä osatyökykyiset ihmiset (ilman ikärajausta). Sininauhaliitossa on ollut tähän mennessä neljä Paikka auki -työntekijää.