Kaksi naista innostuneena katsovat tietokoneen ruudulta jotain. Toimistolla.

Haemme talous- ja henkilöstöpäällikköä vanhempainvapaasijaisuuteen

Oletko tarkka ja priorisointitaitoinen taloushallinnon ammattilainen? Nautitko siitä, että työsi sisältää sekä vaihtuvia että rutiiniluonteisia tehtäviä ja saat vastata sekä talous- että henkilöstöhallinnon kokonaisuuksista?

Sininauhaliiton perustehtävä on huono-osaisuuden ja päihde- ja pelihaittojen vähentäminen. Tuemme näihin liittyviä ongelmia kohdanneita ja vaikeassa tilanteessa eläviä ihmisiä ja auttamistyötä tekeviä. Toimimme jäsentemme keskusliittona. Sininauhaliitto ja sen noin sata jäsenyhteisöä muodostavat kristillisen diakoniatyön verkoston. Sosiaali- ja terveysjärjestöjen avustuskeskus STEA tukee toimintaamme.

Sininauhaliitossa työskentelee noin viisikymmentä asiantuntijaa erilaisissa kehittämis- ja asiakastyön tehtävissä kahdessa eri toimipisteessä.

Haemme talous- ja henkilöstöpäällikköä vanhempainvapaasijaisuuteen 19.8.2024–18.10.2025

Talous- ja henkilöstöpäällikkönä vastaat yhdessä henkilöstö- ja taloushallinnon asiantuntijan sekä hallinnon assistentin kanssa Sininauhaliiton talous-, henkilöstö- sekä yleishallinnon prosesseista sekä toimit heidän esihenkilönään. Talous- ja henkilöstöpäällikkönä osallistut Sininauhaliiton yleishallintoon eri tavoin. Esihenkilönäsi toimii toiminnanjohtaja.

Vastuullesi kuuluvat talouden vuosisuunnittelu, -seuranta ja muutoksiin reagointi, rahoitushaut sekä rahoittajaraportoinnit (pääasiassa STEA) sekä talouden jatkuva raportointi johdolle ja hankkeista ja toiminnoista vastaaville asiantuntijoille. Henkilöstö- ja taloushallinnon asiantuntija vastaa reskontrista, kirjanpidosta sekä tilinpäätöksen valmistelusta yhdessä kanssasi.

Henkilöstöhallinnon osalta vastaat rekrytointiprosesseista yhdessä muiden päälliköiden kanssa, toimit henkilöstöhallinnon asiantuntijana vastaten työsuhteiden elinkaareen liittyvistä kysymyksistä sekä valmistelet työsopimukset. Henkilöstö- ja taloushallinnon asiantuntija vastaa palkanlaskennasta sekä siihen liittyvistä työtehtävistä.

Yleishallinnon osalta toimit yhteistyössä ulkoistetun ICT-toimittajan kanssa ja vastaat yhdessä hallinnon assistentin kanssa toimistojen toimivuudesta, turvallisuudesta ja yleisestä viihtyvyydestä.

Työsi jakaantuu itsenäiseen asiantuntijatyöhön sekä säännölliseen yhdessä tekemiseen liiton muiden päälliköiden ja oman tiimisi kanssa. Teet myös säännöllistä yhteistyötä toiminnanjohtajan sekä toimintojen ja hankkeiden taloudesta vastaavien asiantuntijoiden kanssa.

Edellytämme, että

• sinulla on tehtävään soveltuva korkeakoulututkinto ja kokemusta ulkopuolisesta rahoituksesta (esim. STEA, Ministeriöt, Suomen akatemia ja EU)
  • henkilöstöhallinnon parissa työskentely ei ole sinulle täysin vierasta
  • osaat johtaa prosesseja työskennellen yhdessä muiden kanssa
  • sinulla on kyky priorisoida tehtäviä ja pysyä aikatauluissa
  • kykenet itsenäiseen päätöksentekoon
  • koet luontevaksi työskennellä järjestössä, jonka toiminta perustuu kristilliseen ihmiskäsitykseen.

Etsimme talous- ja henkilöstöpäällikköä, joka osaa puhua taloudesta ja henkilöstöhallinnosta kielellä, jonka kaikki ymmärtävät, ja joka ymmärtää ja osaa sanoittaa toiminnan ja talouden yhteyden.

Olet etsimämme henkilö, jos yllä oleva vaikuttaa innostavalta mahdollisuudelta ottaa haltuun uusia kokonaisuuksia nykyisen osaamisesi lisäksi.

Tarjoamme hyvät työsuhde-edut, mm. laajan työterveyshuollon, lounas-, liikunta- ja kulttuurisaldon, liukuvan työajan, mahdollisuuden osittaiseen etätyöhön sekä mukavan työyhteisön ja Sininauhaliiton muiden asiantuntijoiden tuen.

Arvostamme yhdenvertaisuutta ja monimuotoisuutta työyhteisössä. Toivomme hakijoiksi eritaustaisia henkilöitä, kuten eri-ikäisiä, eri sukupuolta olevia ja eri kieli-, kulttuuri- tai vähemmistöryhmiin kuuluvia.

Talous- ja henkilöstöpäällikön tehtävään sovellamme sopimuspalkkaa. Jätä palkkatoiveesi hakemukseen.

Jätä hakemuksesi 19.5.2024 mennessä sähköisen hakulinkin kautta. Haastattelemme sopivia hakijoita jo hakuaikana.

Lisätietoja tehtävästä antaa talous- ja henkilöstöpäällikkö Marja Mettälä puh. 040 7182607 perjantaina 3.5. klo 9–12.00 ja tiistaina 7.5. klo 14–17.00.