Metallinen kompassi, jonka neula näyttää pohjoiseen.

Kehittämispäällikkö Fanni Ali-Melkkilälle yhdessätekeminen on hyvinvointia

"Sininauhaliiton ihmislähtöinen arvopohja ja työ haastavissa tilanteissa elävien ihmisten auttamiseksi tunnetaan hyvin järjestökentän yhteistyöverkostoissa.”

Fanni Ali-Melkkilä aloittaa Sininauhaliiton uutena kehittämispäällikkönä. Hänen edeltäjänsä Marja Vuorinen (PsL) siirtyy liiton arviointipäälliköksi.

Sininauhaliiton hallitus on 16.2.2023 nimittänyt Fanni Ali-Melkkilän (sosionomi YAMK) Sininauhaliiton uudeksi kehittämispäälliköksi. Hän siirtyy liittoon Vantaan ja Keravan hyvinvointialueen erityisasiantuntijan tehtävästä, jossa hän kehitti alueellisia hyvinvoinnin ja terveyden edistämisen sekä osallisuuden rakenteita. Tehtävässä korostui yhteistyö asukkaiden, asiakkaiden, kuntien, HUS-yhtymän, järjestöjen sekä poliittisten päätöksentekijöiden kesken.

Ali-Melkkilä on toiminut kehittämispäällikkönä myös Kalliolassa. Elämäni Sankari ry:n järjestökehittäjänä hän työskenteli nuorten ehkäisevän päihdetyön parissa, ja Stop Huumeille ry:ssä hän koordinoi vertaispalveluohjaukseen perustuvaa Fattaluuta-toimintaa.

Ali-Melkkilä kertoo tuntevansa Sininauhaliiton jo rikosseuraamusalan sosionomiopinnoistaan. Hänen mukaansa liiton ihmislähtöinen arvopohja ja työ haastavissa tilanteissa elävien ihmisten auttamiseksi tunnetaan hyvin järjestökentän yhteistyöverkostoissa.
– Odotan erityisesti ihmisten kohtaamista, yhdessä kehittämistä sekä tutustumista tuleviin kollegoihin ja jäsenyhdistyksiin. On upea mahdollisuus päästä tekemään merkityksellistä ja yhteiskunnallisesti tärkeää työtä osana ammattitaitoista ja asiantuntevaa porukkaa!

Kuvassa Fanni Ali-Melkkilälle on tärkeää kehon ja mielen kokonaisvaltainen hyvinvointi. Talvisin hän hoitaa sitä erityisesti avannossa.
–  Avanto ja sauna on ehdottomasti yksi suurista lemppareistani!

Sininauhaliiton toiminnanjohtaja Pekka Lund iloitsee siitä, että Sininauhaliiton kehittämistyö pysyy hyvissä käsissä.
– Sininauhaliiton kehittämistoiminta on monipuolista, ja sitä tekevät sitoutuneet ammattilaiset. Kehittämispäälliköltä edellytetään vahvaa sisältöosaamista, toimialan ja verkostojen tuntemista, näkemyksellisyyttä ja läsnä olevaa esihenkilötyötä. Fanni on oikea ihminen jatkamaa Marjan tekemää hyvää työtä monipuolisen osaamisensa ja oikealla tavalla rohkean tyylinsä ansiosta.

Marja Vuorinen Sininauhaliiton arviointipäälliköksi | Sininauhaliitto