HUOM! Siirtyy myöhäisempään ajankohtaan! Green Care -toiminnan esittelypäivä järjestötyöntekijöille, Helsinki

Vihreä Veräjä esittelee luontotoiminnan mahdollisuuksia järjestötyössä Skatan tilalla.

Kuulemme kokemuksia luontotoiminnasta Lahden Sininauhan Näkymätön mies -hankkeen toiminnassa sekä tutustumme Sininauhaliiton Green Care -toimintaan Skatan tilalla.

Aika:to 23.4 klo 9:30-12:30
Paikka:
Skatan tila,Uutelantie 30, 00990 Helsinki
Ilmoittautuminen 5.4 mennessä:
Sininauhaliiton jäsenyhteisöjen väki tämän linkin kautta >>
Muu järjestöväki tämän linkin kautta. >>

Kevät tulee ja luonto herää! Kaipaatteko arkiseen toimintaanne hieman vaihtelua tai jo olemassa olevaan oivan lisämausteen?

Luontolähtöinen toiminta tuo uuden vivahteen arkiseen aherrukseen ja tarjoaa matalan kynnyksen tekemistä jokaiselle. Luonnolla on tutkitusti myönteisiä vaikutuksia hyvinvointiimme, sillä se lievittää stressiä, rauhoittaa mieltä ja parantaa keskittymistä.

Kevät on erityisesti puutarhatoiminnan aloittamisen sesonkiaikaa, mutta toiminta voi pitää sisällään myös esimerkiksi retkeilyä, kädentaitoja, kalastusta, vihersisustamista, eläintoimintaa jne. Luontotoiminnan etuna on se, että se sopii jokaiselle toimintakyvystä, iästä tai asuinpaikasta riippumatta ja se voidaan yhdistää helposti muuhun toimintaan.

Jos kiinnostuit kuulemaan lisää luontolähtöisen toiminnan mahdollisuuksista, nähdään kotakahvien merkeissä Uutelan ulkoilualueella!

Lisätietoja:
Tuomo Salovuori