Henkilökohtaisesti ohjattu hiljaisuuden retriitti

Haluatko vetäytyä lepoon ja mietiskellä oman elämän suuntaa ja valintoja?

Hiljaisuuden retriitti on vetäytymismahdollisuus lepoon sekä oman elämän suunnan ja valintojen mietiskelyyn. Retriitissä voi turvallisessa ohjauksessa pohtia kaikkea sitä, mikä juuri nyt on oman elämän kannalta ajankohtaista ja tärkeää.

Aika: 16.5. klo 17.00 – 19.5. klo 14.00
Paikka: Perheniemen opisto, Opistontie 15 B, 47450 Perheniemi, Iitti
Hinta: 285 €, sisältää retriitin sekä täysihoidon (majoitus omin lakanoin 1 hh sekä ruokailut)
Ilmoittautuminen: Tämän linkin kautta 26.4. mennessä >>

Yhteinen ohjelma muodostuu päivittäisestä ehtoollisjumalanpalveluksesta ja ruokailuista sekä halukkaille vapaaehtoisesta bibliodraamatyöskentelystä. Kunkin henkilökohtainen retriitti rakentuu itsenäisistä rukousmietiskelyistä, joissa jokainen peilaa omaa elämäänsä Raamatun teksteihin. Tässä retriitissä halukkaat voivat lisäksi toteuttaa sekä perjantaina että lauantaina yhden rukoushetken osallistumalla bibliodraamatyöskentelyyn.

Osallistuja tapaa päivittäin ohjaajansa, jolta saa Raamatun tekstejä ja tukea matkalleen. Kunkin osallistujan matkaa suojaa ympäröivä hiljaisuus, johon osallistuja ohjaajansa kanssa sovittuja tapaamisia lukuun ottamatta pyrkii sitoutumaan.

Bibliodraama on Raamatun tekstiin eläytymistä erilaisin luovin ja toiminnallisin menetelmin. Ohjaajan ohjaamana sukellamme yhdessä Raamatun maailmaan ja olemme työskentelyjakson aikana vuorovaikutuksessa toistemme kanssa. Näin Raamatun tapahtumat konkretisoituvat tai avautuvat eri tavalla kuin henkilökohtaisissa raamattumietiskelyissä. Näistä hetkistä kukin voi jatkaa hiljaisuudessa itselle sopivalla tavalla.

Ignatiaaniset ohjaajat:
pastori, psykoterapeutti Eva Kanerva, Sininauhaliitto
psykologi Marja Vuorinen
muusikko Maisa Kumpulainen

Bibliodraama- ja retriitinohjaaja:
diakonissa Ulla-Maija Kyrölä

Retriitti järjestetään yhteistyössä Perheniemen opiston kanssa.