Henkilökohtaisesti ohjattu hiljaisuuden retriitti, 27.9.- 30.9.

Retriitissä yhdistyvät hiljaisuus ja henkilökohtainen hengellinen ohjaus.

Kaipaatko hiljentymistä Jumalan sanan äärellä ja tukea hengelliseen elämääsi? Tervetuloa henkilökohtaisesti ohjattuun hiljaisuuden retriittiin!

Retriitissä yhdistyvät hiljaisuus ja henkilökohtainen hengellinen ohjaus. Pohjana on ignatiaaninen rukousperinne, johon yhdistyy mahdollisuus osallistua vapaavalintaiseen bibliodraamatyöskentelyyn. Ignatiaanisessa rukousperinteessä on keskeistä se, ettei mikään elämän osa-alue ole hengellisyyden ulkopuolella.

Yhteinen ohjelma muodostuu päivittäisestä ehtoollisjumalanpalveluksesta ja ruokailuista. Kunkin henkilökohtainen retriitti rakentuu rukousmietiskelyistä, joissa jokainen peilaa Raamatun teksteihin omaa elämäänsä, sekä vapaaehtoisesta bibliodraamatyöskentelystä.

Osallistuja tapaa päivittäin ohjaajansa, jolta saa Raamatun tekstejä ja tukea matkalleen. Retriitissä tapahtuva vuoropuhelu on osanottajan ja Jumalan välistä, ja ohjaaja auttaa sen tunnistamisessa.

Retriitti toteutetaan yhteistyössä Helsingin Diakonissalaitoksen kanssa. Lue lisää>>

Ignatiaaniset ohjaajat:

• Eva Kanerva, pastori, psykoterapeutti
  • Marja Vuorinen, psykologi
  • Maisa Kumpulainen, muusikko

Bibliodraama- ja retriitinohjaaja:

• Ulla-Maija Kyrölä, psyk.sh, diakonissa

AIKATAULU

Aloitamme retriitin torstaina kello 17.30 päivällisellä ja päätämme yhteisen matkan sunnuntaina kello 14.

Lähetämme sinulle noin kaksi viikkoa ennen sähköpostilla tervetuloa -kirjeen, jossa myös ohjelma ja tulo-ohje.

HINTA

Retriitinhinta 395,-/hlö, sisältää täysihoidon, ohjauksen ja majoituksen 1-hengen huoneessa, joissa suihku, wc ja liinavaatteet.

Smartumin kulttuurisetelillä voi maksaa Heponiemen täysihoidon hinnasta 25€/ vrk eli 75€. Mainitsethan asiasta varauksen yhteydessä.

Peruutusehdot ja lisätiedot >>

Kuva: Austin Ban, Unsplash