Kämmenet, joiden keskellä pieni sytytetty kynttilä.

Huumeisiin kuolleiden muistotilaisuus, Helsinki

Perinteinen Huumeisiin kuolleiden muistotilaisuus järjestetään tiistaina 3.11.2020 klo 18 Helsingin Vanhassa kirkossa. Mikäli et pääse osallistumaan tapahtumaan, voit muistaa läheistäsi myös nettisivuilla vaiettumenetys.fi
Huumeisiin kuolleiden muistotilaisuuden Helsingin tilaisuuden mainoskuva, jossa kämmenet, joiden keskellä sytytetty pieni kynttilä. LIsäksi mainoksessa lukee sen nimi, ajankohta ja paikka.

Tule muistamaan poisnukkunutta läheistä, ystävää tai tuttavaa ja hiljentymään hetkeksi kirkkoon. Kirkon ulkopuolelle syttyvät jälleen kynttilät huumeisiin kuolleiden muistoksi. Voit myös tuoda oman kynttilän. Ohjelmassa mm. musiikkiesityksiä ja läheisten puheenvuoroja.

Tilaisuuteen ei tarvitse ennalta ilmoittautua. Lämpimästi tervetuloa!

Huomioithan seuraavat tartuntojen ehkäisemiseen liittyvät turvallisuusohjeistukset:
– ethän saavu paikalle, mikäli sinulla on mitään sairastumiseen viittaavia oireita
– huolehdithan turvaväleistä sekä hyvästä käsi- ja yskimishygieniasta
– jonojen välttämiseksi saavuthan ajoissa paikalle. Henkilökunta opastaa sinut istumaan siten, että turvallisuusohjeistukset huomioidaan.
– käytäthän käsidesiä tullessasi sisään kirkkoon. Käsidesiä jaetaan kirkon sisäänkäynneillä.
– suosittelemme kasvomaskin käyttämistä tilaisuudessa. Tuothan mukaan oman maskin.

Tilaisuuden järjestävät yhteistyössä Irti Huumeista ry, Tukikohta ry, KRAN rf, Stop Huumeille ry, A-klinikkasäätiö, EHYT ry, EPT-verkosto, Sininauhaliitto, Myllyhoitoyhdistys ry ja Helsingin tuomiokirkkoseurakunta.

#muistotilaisuus #huumekuolema #pysäytäturhakuolema

Mikäli et pääse osallistumaan tapahtumaan, voit muistaa läheistäsi myös osoitteessa: https://www.vaiettumenetys.fi/

Det traditionella minnestillfället till avlidna missbrukares minne ordnas igen 3.11.2020 kl. 18 i Gamla kyrkan i Helsingfors.

Kom och minns under en tyst stund en närstående, vän eller bekant som har somnat in. Utanför kyrkan tänds ljus till minne av avlidna missbrukare. Du får gärna ta med ett eget ljus. På programmet finns bl.a. musikframträdanden och närståendes talturer.

Du behöver inte anmäla dig i förväg. Varmt välkommen!

Vänligen beakta följande säkerhetsanvisningar för att minska risken för smittspridning:

– Stanna hemma ifall du har något symptom på en virusinfektion.
– Håll avstånd och ha en god hand- och hosthygien.
– Kom i tid för att undvika köer. Personalen instruerar var du kan sätta dig med beaktande av säkerhetsavstånd.
– Använd handdesinfektionsmedel när du kommer in i kyrkan, dessa finns vid kyrkans ingångar.
– Vi rekommenderar att använda munskydd vid tillfället. Vänligen ta med ditt eget munskydd!

Arrangörer är Irti Huumeista ry, Tukikohta ry, KRAN rf, Stop Huumeille ry, A-klinikkasäätiö, EHYT ry, EPT-verkosto, Sininauhaliitto, Myllyhoitoyhdistys ry och Helsingfors domkyrkoförsamling.

#minnestillfälle #drogdöd #stoppaonödigdrogdöd

Om du inte har möjlighet att delta i tillfället kan du istället minnas din närstående på adressen: https://www.vaiettumenetys.fi/