SuomiAreena: A-Klinikkasäätiö, Ehkäisevän päihdetyön järjestöverkosto, Ehyt ry, Helsingin Diakonissalaitos, Irti Huumeista ry ja Sininauhaliitto ry yhteistyössä esittävät "Huumekysymyksen"

Miten päihdestrategiaa on kehitettävä?

Nuorista aikuisista joka toinen on joskus kokeillut jotain huumetta. Kannabiksen kokeilu on nelinkertaistunut vuodesta 1992. Jos huumeeton Suomi on mahdoton tavoite, mihin oikein pitää, kannattaa ja voi pyrkiä? Miten vanha päihdestrategiamme olisi päivitettävä ja miten ylireagoinnista päästäisiin kiihkottomuuteen?

Aika: 16.7. klo 10-11
Paikka: Porin kaupungintalon pihalava

Esitämme ”Huumekysymyksen”.

Keskustelemme siitä, miten päihdestrategiaa on kehitettävä ja uudistettava. Kysymme myös, miten palvelujärjestelmiä ja viranomaistoimijoita on ohjeistettava.

• Pitääkö huumeiden käytöstä rangaista?  Mikä on meidän ”oikeutemme” puuttua toisten käyttäytymiseen? Onko käytön rangaistavuudelle vaihtoehtoja? Onko rangaistuksista hyötyä?
  • Miten kohtaamme huumeidenkäyttäjän? Mikä on huumeidenkäyttäjien läheisten asema? Kukaan meistä ei enää voi sanoa: – Ei koske minua.
  • Millaista huumepolitiikkaa tarvitaan? Voiko huumausaineiden käyttöä vähentää?

Lue tiedote Päihdestrategian avulla päihdetyö toimivaksi ja tasa-arvoiseksi

Keskustelemassa

Olavi Kaukonen (A-Klinikkasäätiö)

Juha Mikkonen (EHYT ry)

Pirjetta Salomäki (Helsingin Diakonissalaitos)

Mirka Vainikka (Irti Huumeista ry)

ja haastattelijana monimediatoimittaja Heljä Salonen.