Kehitysvammaliiton Maliken toiminnan perheitä ulkoilemassa

Koko perheen ulkoilupäivä Uutelassa erityislapsiperheille, Helsinki

Tervetuloa mukaan koko perheen ulkoilupäivään! Järjestäjinä Leijonaemojen Perhe edellä puuhun -hanke, Mahdollisuus lapselle ry, Kuurojen palvelusäätiön Juniori-ohjelma, Kehitysvammaisten Tukiliiton Malike-toiminta, Sininauhaliiton Vihreä Veräjä -toiminta sekä Jaatinen ry.

Uutelan ulkoilualueella perheet kohtaavat kauniin luonnon ja ihanan Skatan tilan ympäristön!

Aika: 6.9. klo 10.00-15.00
Paikka: Skatan tila, Uutelantie 30, 00990 Helsinki
Ilmoittautuminen: Kts. alempaa

Alustava aikataulu:

10:00
Tervetuloa! Järjestäjien esittely. Yhteinen tutustumisleikki/ osallistujien esittäytyminen, päivän ohjelma ja pelisäännöt.
Perheiden yhteinen seikkailupedagogisin menetelmin maustettu luontoretki Uutelan poluille. (Muista ilmoittautua!)

11:30-12:30
Luontoretkiläisten yhteinen retkievästely. Omat retkiruokailuastiat ja välineet mukaan!

12:30
Vapaata ohjelmaa, ohjattuja sekä omatoimista tekemistä, kaikille erityislapsiperheille avoin ilmainen osallistuminen, ei ilmoittautumista:

• Osaatko viittoa nimesi? Miten sujuu sormiaakkoset? Entä askarruttaako miten joku tietty sana tai asia viitotaan? Paikalla Juniori-ohjelman asiantuntijat!
  • Päästä itsesi irti Mahdollisuus lapselle ry:n fysioterapeuttien rakentamalle keppihevosradalle! Radalla kaikki pääsevät kokeilemaan taitojaan, kumpi selviytyy radasta nopeammin – äiti vai isi?
  • Tutustu aisteihisi -piste jossa luonnon materiaalit ovat pääosassa. Uskallatko tulla tutkimaan?
  • Askartele ötökkähotelli tai muu kierrätys-/luontomateriaaleista tehtävä kädentaito, jonka saat viedä muistona kotiin.
  • Tutustu ja testaa Maliken toimintavälineitä!

13:00-15:00
Paikalla Kartanon ratsastajien kaksi ponia rapsuteltavana.

Tapahtumassa ei ole lastenhoitoa. Jokainen osallistuja on vastuussa omasta turvallisuudestaan eikä osallistujia ole vakuutettu järjestäjän toimesta. Vanhemmat ovat koko tapahtuman ajan vastuussa lapsistaan, huolehtivat lastensa liikkumisesta tiloissa ja ohjelmaan osallistumisesta.

Ilmoittautuminen aamun luontoretkelle sekä lounasruokailuun: Mukaan mahtuu 14 perhettä ja joista 7 paikkaa on varattu perheille, jotka tarvitsevat osallistumiseen Malike-toiminnan maastovälineitä.

Osallistumismaksu luontoretkelle ja ruokailuun: 15 €/perhe ja lisäosallistujat (yli 4 henk) perheestä: 5 €/hlö. Maksu sisältää ohjelman sekä retkiruokailun. Ota omat retkiruokailuastiat mukaan! Osallistumislasku lähetetään ilmoittautuneille sähköpostilla ja se tulee olla maksettuna eräpäivään mennessä. Tapahtumaan osallistuminen vahvistuu maksusuorituksella ja maksamattomat varaukset vapautetaan eräpäivän jälkeen ja jaetaan varasijoille oleville tai uusille ilmoittautujille ilmoittautumisjärjestyksessä. Lue peruutusehdot

Tiedustelut: toimisto@leijonaemot.fi tai puh. 045 893 6493. Maliken maastovälineitä koskevat tiedustelut: Soile Honkala p.050 313 9848