Pitkospuut suolla

Kuivin jaloin - ryhmä päihteitä käyttävän läheiselle, Helsinki

Uusi vertaistukiryhmämme on tarkoitettu päihteitä haitallisesti käyttävien läheiselle - aikuiselle lapselle, puolisolle, sisarukselle, lapsenlapselle, vanhemmalle tai kelle tahansa tärkeälle ihmiselle, joka kantaa huolta käyttäjästä.
Kuormittaako läheisen päihteiden käyttö elämääsi? Haluatko löytää uusia voimavaroja tilanteessasi ja perehtyä tutkitusti hyväksi havaittuihin stressinhallintamenetelmiin ja kirjoittaa tarinaasi uudelleen?

Aika: tiistaisin klo 17.30-19.30, alkaen 6.10.2020, vuoden  2021 alusta tammi-maaliskuussa joka toinen viikko ja huhti-kesäkuussa kerran kuussa
Paikka: Sininauhaliitto, Opastinsilta 7 A, 00520 Helsinki
Ilmoittautuminen: 22.9. mennessä:
irene.komu@sininauha.fi
050 574 8809

Ohjaajat: Irene Komu ja Ilona Mäki, Sininauhaliiton Läheiset ja päihteet -työala
Hinta: Ryhmä on osallistujille maksuton

Tällä kurssilla sitoudut syys- ja kevätkauden mittaiseen työskentelyyn, joka tähtää hyvinvoinnin vahvistamiseen ja uusien näkökulmien sekä menetelmien oppimiseen ammatillisesti ohjatussa vertaisryhmässä.

Ryhmässä tehdään erilaisia harjoituksia ja kirjoitustehtäviä. Kurssi toteutetaan alkuun kerran viikossa lähitapaamisina. Jos koronavirustilanne pahenee, siirrymme verkkoon videoyhteydellä pidettävälle alustalle (Zoom).

Keskustelemme etukäteen kaikkien ryhmästä kiinnostuneiden kanssa. Ryhmään otetaan enimmillään 12 henkeä.

Vaikka ympärillä olisi kosteaa, läheisellä on oikeus selvitä kuivin jaloin, eli voida hyvin ja kirjoittaa tarinansa uudelleen.