Junnu Parkkonen työntää rullakkoa Sininauhasäätiön Mäkelänkadun yksikön porttikongissa, rullakossa on puulevyjä.

Kuntouttavan työtoiminnan muutokset - mitä se tarkoittaa ja miten tulisi valmistautua?

Kuntouttavan työtoiminnan muutokset astuvat voimaan ensi vuoden alussa. Tervetuloa keskustelmaan aiheesta Sininauhaliiton, sosiaali- ja terveysministeriön ja Kuntaliiton asiantuntijoiden kanssa.

Kuntouttavan työtoiminnan muutokset astuvat voimaan vuoden 2021 alussa. Tervetuloa keskustelemaan aiheesta kanssamme! Tilaisuudessa puhuvat asiantuntijat Susanna Rahkonen sosiaali- ja terveysministeriöstä ja Erja Lindberg Kuntaliitosta.

Aika: 1.9.2020 klo 13-14:30
Paikka: Teams-sovellus (Office 365:n tiimiyhteistyön keskus)
Ilmoittautuminen: tästä linkistä viimeistään 25.8.2020

Kyseessä on elämänhallintaa sekä työ- ja toimintakykyä edistävien palveluiden kokonaisuus. Uudistuksessa korostetaan kuntouttavan työtoiminnan tavoitteellisuutta ja asiakkaan oikeutta hyvään sosiaalihuoltoon ja sen tavoitteena on parantaa asiakkaiden saamaa palvelua ja oikeusturvaa.

Moni jäsenyhteisö tuottaa kuntouttavan työtoiminnan palveluita ja siksi on tärkeää käydä keskustelua siitä, miten järjestöjen rooli mahdollisesti kuntouttavan työtoiminnan osalta muuttuu ja miten tuleviin muutoksiin olisi järjestökentässä valmistauduttava?

Marinin hallituksen sote-uudistuksen lakiluonnoksessa kuntouttava työtoiminta tulisi jatkossa olemaan sote-maakuntien järjestämisvastuulla. Järjestöillä on perinteisesti ollut hyvä yhteistyösuhde kuntien kanssa. Kuinka varmistetaan hyvä yhteistyö myös uuden sote-maakunta toimijan kanssa?

Ohjelma:

• Tervetuloa
  • Kuntouttavan työtoiminnan muutokset, Susanna Rahkonen – STM
  • Kuntien näkemykset muutoksiin ja yhteistyöhön, Erja Lindberg – Kuntaliitto
  • Kysymyksiä ja keskustelua
  • Yhteenveto

Tapaaminen toteutetaan Teams-ympäristössä, johon pääset tietokoneella, tabletilla tai älypuhelimella. Osallistumislinkki Teams-ympäristöön lähetetään ilmoittautuneille sähköpostin kautta.

Lisätietoja:
suunnittelija