Kahvila-näkymä päiväkeskuskeksessa. Nainen ottaa kahvia etualalla.

Liiton kokous ja ajankohtaisseminaari

Kokous järjestetään normaalisti ja siihen osallistuminen edellyttää läsnäoloa tilaisuudessa. Kokouspaperit on lähetetty jäsenyhteisöhin postitse. Kokousta voi seurata myös etänä, mutta tällöin ei ole mahdollisuutta käyttää puheenvuoroja eikä osallistua mahdollisiin äänestyksiin. Seminaaria ja/tai Liiton kokousta voi seurata etänä. Ilmoittautuminen etäseuraamiseen osoitteeseen nina.hagman@sininauha.fi. Ilmoittautuminen umpeutuu 1.9.2020.

Ennen Liiton kokousta on ajankohtaisseminaari, johon ovat tervetulleita kaikki Sininauhaliiton jäsenyhteisöjen edustajat, myös muut kuin varsinaiset Liiton kokouksen osallistujat.

Seminaarin ohjelma

Kello 10.00
Ajankohtaiset lainsäädäntömuutokset, erityisesti sote-uudistus
Sininauhaliiton lakimies Saija Selkälä
Alustus ja keskustelua

• Miten sote-maakunta- uudistus etenee?
  • Mikä on keskeistä sote-maakunta -uudistuksessa?
  • Millaisia vaikutuksia sote-uudistuksella on Sininauhaliiton jäsenyhteisöjen toimintaedellytyksiin.

TAUKO

Kello 11.15
Järjestöjen työn näkyväksi tekeminen – yhteinen vaikuttamistyö
Sininauhaliiton toiminnanjohtaja Pekka Lund

• Videot ja keskustelua: Kaakkois-Suomen Sininauhan ja Sininauhasäätiön kanssa yhteistyössä tehdyt videot vaikuttamistyön esimerkkeinä
  • Miten nostamme järjestötyön erityisyyden päättäjien tietoisuuteen?
  • Miten varmistamme, että työmme ja sen merkittävyys ymmärretään päätöksenteossa?
  • Miten tuomme esiin kohderyhmämme ja sen tarpeet vakuuttavasti ja kunnioittavasti?

Alustus ja keskustelua: Kuntavaalit 2021

• Mikä on Sininauhaliikkeen yhteinen viesti?
  • Miten toteutamme yhdessä vaikuttamiskampanjan?

Kello 12.30 Lounastauko (vapaavalintainen, omakustanteinen)

Kello 13.30 alkaen valtakirjojen tarkistus
Kello 14.00 Liiton kokous

Tervetuloa kokoukseen ja seminaariin!

Tapio Tähtinen, hallituksen puheenjohtaja
Pekka Lund, toiminnanjohtaja