Käsi koskettaa puunrungon kaarnaa. Vihreä tausta.

Luonto kumppanina – luontolähtöiset työtavat seurakunta- ja järjestötyössä

Luonto kumppanina - luontolähtöiset työtavat -webinaarisarja diakonista työtä järjestöissä ja seurakunnissa tekeville. Järjestäjinä Step-opintokeskus ja Sininauhaliitto.

Miten luontoympäristöjä voi hyödyntää omassa työssä? Mitä tarkoitetaan luontolähtöisillä työtavoilla? Miten ne soveltuvat seurakunta- ja järjestötyöhön? Tutustut luontolähtöisiin työtapoihin ja niiden soveltamismahdollisuuksiin erilaisten asiakasryhmien kanssa. Mukaan voi ilmoittautua webinaarisarjan alettua.

Milloin: 16.1.2024, 13.2.2024, 12.3.2024, 9.4.2024, 10.9.2024, 8.10.2024 ja 12.11.2024.

Missä: etäkoulutus, Teams

Kenelle: kaikille aiheesta kiinnostuneille, mutta erityisesti se on suunniteltu diakonista ja kasvatustyötä seurakunnissa ja järjestöissä tekeville.

Luonto kumppanina -webinaarisarjaan sisältyy 7 webinaaria Teams-alustalla. Koulutus koostuu webinaarisarjasta ja työpajoista. Osallistumismahdollisuuksia on kaksi: webinaarisarja tai webinaarisarja & työpajat. Kukin koulutuskerta sisältää luento-osuuden  kello 12.30-14.30 ja verkkoluennon jälkeen oman työn kehittämistä edistävän työpajan kello 14.30-15.30.

Koulutuskertojen aiheet

Tarkemmat tiedot: Luonto kumppanina -webinaarisarja (linkki).

16.1. Luonto kumppanina: lähtökohdat

13.2. Luonto hengellisenä kumppanina

12.3. Luonto yksilön kasvun kumppanina

9.4. Luonto lasten, nuorten ja monenlaisten perheiden kumppanina

10.9. Luonto kumppanina toipumisessa ja identiteetin uudelleen rakentamisessa

8.10. Luonto kumppanina surussa ja luopumisessa

12.11. Luonto kumppanina neljänä vuodenaikana

Ohjelmamuutokset mahdollisia. Webinaarisarja on maksullinen.

Ilmoittautuminen mahdollista myös koulutuksen alettua.

Tarkemmat kurssi- ja ilmoittautumistiedot: Luonto kumppanina -webinaarisarja (linkki).

Esite: Luonto_kumppanina_2024 (pdf)

Lisätiedot: Sininauhaliiton hengellisen työn kehittäjä: Tuomo Salovuori, tuomo.salovuori@sininauha.fi

Toteuttaja:
STEP-opintokeskus yhteistyössä Sininauhaliiton hengellisen työalan kanssa.