Naisten päihde- ja vankilatyön verkostopäivät, Jyväskylä

Naiserityisen ja sukupuolisensitiivisen päihde- ja kriminaalityön päivien teemana on vaietut tunteet.

Päihdehaittoja kokevien naisten kanssa työskenneltäessä on huomioitava sukupuolen vaikutus tarpeisiin, joita heidän toipumiseensa liittyy.

Asenteet päihteitä käyttäviä naisia kohtaan ovat usein ankaria ja naiset kokevat paljon häpeää ja syyllisyyttä päihteidenkäytöstään ja sen seurauksista. Muun muassa tämän vuoksi tarvitaan naiserityistä päihdetyötä. Jyväskylän koulutuksessa puhutaan naisten vaietuista tunteista sekä vankilassa rangaistustaan kärsivien naisten elämäntilanteesta.

Aika: 18.19.3.2020
Paikka: Jyväskylän Kristillinen opisto, Sulkulantie 28, 40520 Jyväskylä
Ilmoittautuminen: 10.3. mennessä sähköisellä lomakkeella
Lisätietoja: Tarja Hiltunen, tarja.hiltunen@sininauha.fi
Ohjelma: Katso tästä koko ohjelma tai tulosta se itsellesi: Naisten päihde- ja vankilatyönpäivät_Ohjelma
Majoitus: Osallistujien on mahdollista varata yöpyminen opistolla. Yhteistiedot majoitusvarauksiin sähköpostiin osoitteeseen kokouspalvelut@jko.fi,
otsikoksi Sininauhaliitto, majoitusvaraus 18.-19.3. ja viestiin huonetoive (1hh/2hh) ja majoittujan/majoittujien nimet. Lisätietoa majoituksesta löydät tästä linkistä

Päivät järjestävät yhteistyössä Sininauhaliitto, Jyväskylän ev.lut. seurakunta ja Kirkkopalveluiden Riippuvuusyksikön vuonna 2018 käynnistynyt Yhdessä kokoNAINEN -hanke (2018 – 2020), joka kehittää naiserityistä työtä ja tarjoaa tukea ja apua arjen hallintaan päihteitä käyttäville ja päihteiden käytöstä toipuville naisille.