Kolme ihmistä laiturilla, yksi heistä onkii. Taustalla auringonlasku.

Valonrasti 2020, Keuruu, SIIRTYY TOUKOKUULLE 2021

Tule itsesi näköiseen loppukesän kohtaamiseen - vietä päivä ilman vaatimuksia luonnonkauniissa maisemassa.

Valonrasti 2020 on peruttu ja siirtyy kevääseen 2021. Ilmoitamme tarkan ajan ja paikan myöhemmin.

Sininauhaliitto on uudistanut perinteistä Syysrastit -tapahtumaansa: 2020 tapahtumia on kaksi – Valonrasti ja Kaamosrasti. Valonrasti on yhteisöllinen, virkistävä tapahtuma, jossa on myös mahdollisuus hengelliseen yhteyteen ja sielunhoidolliseen keskusteluun. Tapahtumaan voi jokainen tulla sellaisena kuin on, vailla vaatimuksia mistään.

Aika: 18.8.2020 klo 9–20
Paikka: Isokirja-opisto, Heikkiläntie 177, 42700 Keuruu
Ilmoittautuminen: Pääset ilmoittautumaan oheisen linkin takaa>>
Mukaan mahtuu 55 ensiksi ilmoittautunutta.
Viimeinen ilmoittautumispäivä on maanantai 10.8.
Osallistuja saattaa olla oikeutettu maksusitoumukseen sosiaalitoimelta tai paikallisseurakunnalta. Tulostettavan maksusitoumuslomakkeen voi ladata tästä: Maksusitoumus lomake Valonrasti 2020
Hinta: 19,50–21 €/hlö (riippuu osallistujien kokonaismäärästä)
Lisätietoa tapahtumapaikan toiminnasta poikkeustilanteessa >>

Päivän ohjelma toteutuu pääosin Isokirja-opiston Hirsikirkossa. Ohjelmassa on paljon ihmisen olemassaoloa ja mielenkiintoisia hengellisyyttä käsitteleviä puheenvuoroja, yhteistä keskustelua, pienryhmätyöskentelyä, kulttuurinautintoja, hiljentymistä ja virkistystä. Päivän aikana on mahdollisuus lepoon ja sielunhoidolliseen kohtaamiseen.

Voit pysähtyä oman elämäsi äärelle ja saada voimia arkeen.

Tapahtuma on suunnattu Sininauhaliiton jäsenyhteisöjen ja seurakuntien ihmisille sekä kaikille kiinnostuneille.

Majoitusta voi tiedustella suoraan Isosta Kirjasta:

SiCafesta klo 15-20 (joka päivä)
040 622 7172 / hotel@isokirja.fi
tai varata ja ostaa majoituksen suoraan nettivaraamosta:
NetReservations Iso Kirja

Jenni Tuulensuu
jenni.tuulensuu@sininauha.fi

9  Ilmoittautuminen ja kahvi
9.30 Yhteinen virittäytyminen
10–12 Kirjailija, filosofi Torsti Lehtinen
12–13.30 Lounas
13.30–14.30 Ilosta – yhteyttä, jakamista
14.30–15 Kahvirasti
15 Valonrastit

• Ulkoilurasti – Vapaavalintaisesti mölkky, kävelyretki, rentouttavaa istumista ulkona, rannassa, kivennokassa
  • Avoin keskustelurasti – Mikä koskettaa minua nyt? Mikä mietityttää?
  • Tärkeä biisini -rasti – Tule jakamaan itsellesi tärkeä kappale elämäsi varrelta, kertomaan siitä ja kuuntelemaan muiden valitsemia kappaleita

16–17 Alpiini-keisarin etiäinen – tosikertomus yksinäisyydestä, sairastumisesta, pettymyksistä, unelmista ja löytämisestä – taiteilija, näyttelijä Kirsi-Klaudia Kangas
17 Päivällinen (makkara, salaatti, patonki)
18 Saunat
19–19.45 Ehtoollishetki ja lähettäminen

Turvallista kotimatkaa!

Tiukkailmeinen mies, jolla on paksut hiukset ja parta
Kuva: Sami Feiring

Kirjailija, FM Torsti Lehtinen on julkaissut kolmisenkymmentä teosta: romaaneja, runo- ja aforismikokoelmia, näytelmiä, esseitä ja filosofisia teoksia. Hän on toimittanut tai kirjoittanut noin 80 kokoomateosta, suomentanut kymmenkunta teosta kolmesta eri kielestä ja opettanut filosofiaa ja luovaa kirjoittamista mm. Turun ja Tampereen yliopistoissa, Teatterikorkeakoulussa ja Valamon opistossa.

Kuva:  Isokirja-opistoNaurava nainen, jolla on päässään kukkakoristeinen turbaaniksi kiedottu huiviTaiteilija, käsikirjoittaja, toimittaja, yrittäjä Kirsi-Klaudia Kangas kirjoittaa juttuja lehtiin ja televisiolle, kirjoittaa ja kuvittaa satukirjoja, maalaa tauluja, kehittelee muistisairaille aktivointivälineitä, ja näyttelee perustamassaan teatterissa. Hän sanoo olevansa ahne elämälle, uusille ideoille ja luovalle hulluudelle.