Lähikuva ryhmän käsistä maalissa

Vapaaehtoistyön organisointi -verkkokoulutus Sininauhaliiton jäsenyhteisöille

Vapaaehtoistyön organisointiin liittyy monia kysymyksiä ja haasteita. Organisoinnissa kannattaakin hyödyntää yhteistyötä muiden toimijoiden, kuten seurakunnan tai kunnan kanssa. Järjestämme Sininauhaliiton jäsenyhteisöille verkkokoulutuksen vapaaehtoistyön organisoinnista yhdessä Kansalaisareenan ja Kirkkopalveluiden ylläpitämän Vapaaehtoistyö.fi-alustan kanssa.

Aika: Ke 24.11.2021 klo 13-15.00
Paikka: Teams-sovellus (Office 365)
Ilmoittautuminen tämän linkin kautta

Koulutukset järjestetään Teams-sovelluksessa. Jos sinulla on haasteita sovelluksen käyttöön liittyen, olethan yhteydessä meihin (yhteystiedot alla).

Verkkokoulutuksessa pureudutaan seuraaviin kysymyksiin:

• Minkälaista yhteistyötä vapaaehtoistoiminnan organisoinnissa voisi tehdä?
  • Miksi tehdä yhteistyötä kunnan tai seurakunnan kanssa vapaaehtoistyön organisoinnissa? Miksi yhteistyön tekeminen on tärkeää?
  • Mitkä asiat edistävät ja mitkä estävät yhteistyön tekemistä?

Verkkokoulutuksen aluksi kuulemme Sininauhaliiton suunnittelija Heidi Erikssonin alustuksen. Kouluttajana toimii suunnittelija Elisa Huuhka Vapaaehtoistyö.fi-palvelusta.

Vapaaehtoistyön organisointiin keskittyvän koulutuksen lisäksi järjestämme toisen verkkokoulutuksen vapaaehtoisten rekrytoinnista. Lisäksi syksyn ohjelmassa vapaamuotoiseen keskusteluun tarkoitettu verkkotapaaminen, joka sisältää Sininauhaliiton lakimiehen tietoiskun sopimusten tekemisestä vapaaehtoisten kanssa.

Syksyn verkkotapahtumat

27.10. klo 13–14.30 Vertaistukea ja lakimiehen tietoisku vapaaehtoistoimijoille – verkkotapaaminen

3.11. klo 13–15 Vapaaehtoisten rekrytointi ja sitouttaminen -verkkokoulutus

Verkkotapaamiseen ja -koulutuksiin ovat tervetulleita kaikki Sininauhaliiton jäsenyhteisöjen edustajat!

Kysy lisää:

Heidi Eriksson, suunnittelija (hyvinvointi ja vapaaehtoistyö)
heidi.eriksson@sininauha.fi