Lähikuva ryhmän käsistä maalissa

Vapaaehtoisten rekrytointi ja sitouttaminen -verkkokoulutus Sininauhaliiton jäsenyhteisöille

Koronapandemia, vapaaehtoisten ikääntyminen ja muut yhteiskunnalliset muutokset ravisuttavat vapaaehtoistyön kenttää. Monissa yhdistyksissä onkin herännyt huoli vapaaehtoistyön jatkuvuudesta. Uusien vapaaehtoisten houkuttelemiseen tarvitaan tuoreita ideoita ja keinoja.

Aika: Ke 3.11.2021 klo 13-15:00
Paikka: Teams-sovellus (Office 365)
Ilmoittautuminen tämän linkin kautta

Koulutukset järjestetään Teams-sovelluksessa. Jos sinulla on haasteita sovelluksen käyttöön liittyen, olethan yhteydessä meihin (yhteystiedot alla).

Verkkokoulutuksessa pureudumme seuraaviin kysymyksiin:

• Mistä löytää uusia vapaaehtoisia?
  • Miten motivoida ja sitouttaa vapaaehtoisia?
  • Millainen on hyvä ilmoitus vapaaehtoistehtävästä?

Verkkokoulutus järjestetään yhteistyössä Vapaaehtoistyö.fi-alustan kanssa. Alussa kuulemme Sininauhaliiton suunnittelija Heidi Erikssonin alkusanat. Kouluttajana toimii Kansalaisareenan projektisuunnittelija Satu Puolitaival ja lisäksi kuulemme Vuoden vapaaehtoisen ajatuksia vapaaehtoistyöstä. Tilaisuuden lopuksi esitellään lyhyesti Vapaaehtoistyö.fi-palvelua.

Kansalaisareenan ja Kirkkopalveluiden yhdessä ylläpitämä Vapaaehtoistyö.fi-verkkoalusta tuo yhteen vapaaehtoistyötä tarjoavat toimijat ja vapaaehtoistyöstä kiinnostuneet. Palvelussa on avoinna yli 1150 vapaaehtoistehtävää ja vuoden 2021 aikana tehtäviin on ilmoittauduttu palvelun kautta lähes 2500 kertaa.

Vapaaehtoisten rekrytointiin keskittyvän koulutuksen lisäksi järjestämme toisen verkkokoulutuksen vapaaehtoistoiminnan organisoinnista. Lisäksi syksyn ohjelmassa on vapaamuotoiseen keskusteluun tarkoitettu verkkotapaaminen, joka sisältää Sininauhaliiton lakimiehen tietoiskun sopimusten tekemisestä vapaaehtoisten kanssa.

Syksyn verkkotapahtumat

27.10. klo 13–14.30 Vertaistukea ja lakimiehen tietoisku vapaaehtoistoimijoille – verkkotapaaminen

24.11. klo 13–15 Vapaaehtoistoiminnan organisointi -verkkokoulutus

Verkkotapaamiseen ja -koulutuksiin ovat tervetulleita kaikki Sininauhaliiton jäsenyhteisöjen edustajat!

Kysy lisää:

Heidi Eriksson, suunnittelija (hyvinvointi ja vapaaehtoistyö)
heidi.eriksson@sininauha.fi