Nainen katselee merta

Kuormittunut läheinen päihderiippuvuuden varjossa -verkkoluento ammattilaisille

Keitä ovat päihderiippuvaisten ihmisten läheiset? Ammattilaisille suunnatulla verkkoluennolla pureudutaan siihen, miten ihmisen päihderiippuvuus vaikuttaa hänen läheisiinsä ja millaiset ovat läheisen oikeudet palvelujärjestelmässä. Luento on maksuton.

Sininauhaliitto järjestää sote-ammattilaisille ja alan opiskelijoille suunnatun verkkoluentosarjan, jossa pureudutaan päihderiippuvuuden vaikutuksiin läheisiin monesta näkökulmasta. Verkkoluennoille ovat tervetulleita kaikki läheisiä kohtaavat ammattilaiset niin perusterveydenhuollossa, sosiaalitoimessa, järjestöissä kuin seurakunnissa.

Verkkoluento vastaa seuraaviin kysymyksiin:

• Keitä ovat päihderiippuvaisten ihmisten läheiset?
  • Miten päihderiippuvuus vaikuttaa läheisiin ja vuorovaikutukseen?
  • Mitkä ovat läheisten oikeudet palvelujärjestelmässä?
  • Miten päihdesairaus vaikuttaa läheiseen, kun läheinen on vanhempi, puoliso tai aikuinen lapsi?

Luennoitsijana toimii Sininauhaliiton läheistyön kehittäjä Ilona Mäki. Luennolla on varattu aikaa myös yhteiseen keskusteluun ja kysymyksiin.

Aika: 15.11. klo 14–15.30
Paikka: Teams-alusta
Ilmoittautuminen to 11.11. mennessä tämän linkin kautta.

Saat luennon osallistumislinkin sähköpostiisi viimeistään tapahtumapäivän aamuna. Luento on maksuton. Luentoja ei tallenneta.

Tutustu myös muihin luentosarjan tapahtumiin:

Päihderiippuvaisen läheisen tukeminen yksilöasiakastyössä ja ryhmissä 22.11. klo 14–16

Päihderiippuvuus parisuhteessa 29.11. klo 14–16

Läheinen ja väkivallan uhka 1.12. klo 14–16