Nainen seisoo ikkunan edessä ja pitelee kahvikuppia

Päihderiippuvaisen läheisen tukeminen -verkkoluento ammattilaisille

Miten päihderiippuvaisten ihmisten läheisiä voidaan tukea yksilöasiakastyössä ja ryhmätoiminnassa? Ammattilaisille suunnatulla verkkoluennolla kerrotaan läheisille suunnatuista tuen muodoista. Luento on maksuton.

Sininauhaliitto järjestää sote-ammattilaisille ja alan opiskelijoille suunnatun verkkoluentosarjan, jossa pureudutaan päihderiippuvuuden vaikutuksiin läheisiin monesta näkökulmasta. Verkkoluennoille ovat tervetulleita kaikki läheisiä kohtaavat ammattilaiset niin perusterveydenhuollossa, sosiaalitoimessa, järjestöissä kuin seurakunnissa.

Verkkoluento vastaa seuraaviin kysymyksiin:

• Miten kuormittunutta läheistä voi tukea?
  • Millaisesta tuesta läheinen hyötyy, kun tilanne on pitkäkestoinen ja uuvuttava?
  • Mihin palveluihin voin ohjata läheisen?

Aika: 22.11. klo 14–16
Paikka: Teams-alusta
Ilmoittautuminen to 18.11. mennessä tämän linkin kautta.

Saat luennon osallistumislinkin sähköpostiisi viimeistään tapahtumapäivän aamuna. Luento on maksuton. Luentoa ei tallenneta.

Luennon puhujat:

Läheisryhmän ohjaaminen: vertaisuus ja erilaiset menetelmät läheisen hyvinvoinnin tukena
Ilona Mäki, läheistyön kehittäjä, Sininauhaliitto

Läheisen tukeminen yksilöasiakastyössä: psykososiaalisen tuen ja neuvonnan lähtökohdat.
Marja Oivo läheistyöntekijä, Tukikohta ry

Luennolla on varattu aikaa myös yhteiseen keskusteluun ja kysymyksiin.

Tutustu myös muihin luentosarjan tapahtumiin:

Kuormittunut läheinen päihderiippuvuuden varjossa 15.11. klo 14–15.30

Päihderiippuvuus parisuhteessa 29.11. klo 14–16